torstai 22. syyskuuta 2016

Runoja

"Olet kaukana siellä
tuntuu että jostain paitsi jään
tällä pitkällä tiellä
toisin silmin meidät kaksi nään
tuoksusi muistan kun käyn yön selkään
yksinäisyyttä vain joskus pelkään

Olisitpa täällä
kun taas tulee ikävä aallon lailla
olisitpa täällä
sinun kosketustasi olen vailla
ei kaipuu suostu hiipumaan
ei millään jano sammumaan
tunteissa harhailen
perille löydä en
olisitpa täällä

Aika kulkee sen tiedän
juuri se saa minut jaksamaan
pitkän eronkin siedän
kun vain tutun äänen kuulla saan
kuvia mieli menneestä poimii
yhteys sinuun kaukaakin toimii
"



Runon nimi on "Olet kaukana siellä" ja sen on kirjoittanut Lasse Wikman. Ilmestymisaikaa en tiedä. Runossa on 3 säkeistöä ja 22 säettä. Runon aihe on kaipuu ja siinä puhutaan kuinka jaksaa rakastaa vaikka toinen olisi jossain muualla ja häntä ei näe syystä tai toisesta. Runossa puhuu henkilö joka on tarkoitettu hänen rakkaalleen jota hän kaipaa. Runo sopii mun mielestä tilanteisiin jossa oma rakas on jossain pitkään kestävällä matkalla tai muuttanut eri paikkakunnalle jonkun syyn takia. Mä tykkään rakkausrunoista ja  tää jotenki tuntu oikeelta runolta ja mulle tuli oma kokemus mieleen siitä kun joutuu olemaan erossa toisesta mutta jaksaa silti odottaa. Suosittelen runoa kaikille, jotka pitävät vähän herkemmistä rakkausrunoista.







"Hän, joka sinulle on ollut rakas,
ei koskaan kuole sydämestäsi.
Niin kauan kuin elät,
kannat hänen sytyttämäänsä valoa sielusi joka sopessa"


Runon nimi on "Puhun enkeleiden kanssa" ja sen on kirjoittanut Tommy Tabermann. Säkeistöjä runossa on 2 ja säkeitä 4. Runo kertoo siitä kun on menettänyt läheisensä ja hän pysyy aina sydämessä. Runo sopii esimerkiksi hautajaisiin ja adresseihin. Tää runo sai mut muistelemaan ukkejani ja miten paljon kaipaan heitä siksi valitsin tämän. Suosittelen runoja kaikille, jotka ovat menettäneet jonkun läheisensä.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti